toppen helg

Idag vaknade jag av att L kom hem med bullar, nice! Blev en riktig helgfrukost med ägg, jucie, goda pålägg, kaffe och massa tidningar. Njutning, ja visst! Efter lite slapp bestämde vi oss för att åka iväg till Nova för att lämna tillbaka min fräsiga jacka. Den var verkligen sjukt cool men dessvärre väldigt omatchbar vilket gjorde att jag kände mig begränsad till att använda den, med tanke på prislappen så var den inte värd det tyvärr. Får hålla ögonen öppna efter en lite mer neutral jacka som jag kan ha till alltmöjligt.

Eftersom det var så härligt höstväder tog jag och L en liten eftermiddagspromenad genom lundagård. Vi besökte också det anrika cafeét Conditori Lundagård. Att stiga in i kondiset är som att gå ca 50-60 år tillbaka i tiden, vävd tapet, parkettgolv, kristallkronor och klassiska caféstolar a la 50-tal. Måste säga att jag blev väldigt fascinerad av den häftiga tecknade konsten som utsmyckade väggarna, tror de föreställer kända lundaprofiler riktigt coola faktiskt. Ett riktig helylles mormorscafé! Espresso House, släng er i väggen! Förresten är kaffeserverigen vid borden tydligen ett utmärkande drag för sydligare regioner, det fastslog Fredrik Lindström när han besökte konditoriet i sitt program "värsta språket" Detta är alltså ett exempel på att Skåne är ett gränsland mot centraleuropa och dess traditioner.

        
Luna pågarna.                                               Inredningen.     Inredning igen.        Jag med mitt kaffe.




Igår (lördag) träffades eliten för att ta igen förlorad tid. Pga yttre omständigheter sket det sig med villan i Ystad och istället blev det en trevlig hemmakväll hos Mackelur på gamla väster. Mycket fläsk, måttligt med alkohol och absolut det bästa sällskapet. Längtar redan tills vi ses igen!

  
jag är glad                    Mackelur och jag     Tess, Jon, Goro        Sötaste Tessilajnen



Till sist: du vet inte hur många dagar du har och du måste låta livet vara som du vill att det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Artur

Nämen! Där är ju Göran =) Tillhör min klass ju :P

2007-09-10 @ 08:13:33
URL: http://frappy.dk/
Postat av: Mackelur

Kommer skriva igen fast på något helt nytt och annorlunda. Ungefär samma upplägg fast mer anonymt och detaljerat.

2007-09-30 @ 22:11:42
Postat av: Mackelur

jorå så att... Annars?

2007-11-02 @ 01:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0