jag är inte bitter...

....ialla fall är det vad jag försöker intala mig själv. Sommaren är här och jag har 442,86:- på kontot. De ska räcka till mat denna månaden, 25-årspresent till L, Grillparty den 16:e, ett antal besök på LT, blommor och dyl till trädgården samt midsommar. Men jag är inte bitter. Och jag gnäller inte heller över hur odiciplinerad jag är som börjat trimma min kropp hela tre månader för sent inför beachen -07. Jag kan inte räkna hur många söndagar jag sagt "imorgon börjar jag, på riktigt!" och måndagar  "amen vad kan en liten chokladkaka till fikan skada?" En chokladkaka blir plötsligt en pizza, ett Mc donaldsbesök, en ostbågspåse på lördagen, och sen är det igång igen. "Imorgon börjar jag, på riktigt!" Men jag är inte bitter, speciellt inte över att jag låtit L spela in mina lovord på mobilen.

(En söndagskväll i mars)
S: Idag är det sista dagen, sen börjar jag på riktigt!
L: Vänta lite jag måste bara spela in detta, ok?
S: Absolut! 
L: Du lovar alltså att det är sista gången du fläskar ikväll!
S: Ja, jag looooooovar! 
L: Inga bågar, inget godis INGET fläsk överhuvudtaget!?
S: INGENTING!
L: På hur länge?
S: Minst tre månader!

Men jag är inte bitter!


Idag åkte jag in till malmö för att träffa V på LT. Jag har ju så gott om pengar så jag tänkte unna mig det. Riktigt trevligt var det i alla fall. Vi åt sallad och drack kaffe och pratade av oss.

L kom och hämtade upp mig på stortorget och sa att jag fick äta vad jag ville idag. "Välj precis vad du vill" Jag valde elefantöra med pommes, bearniese och friterade lökringar eftersom jag började banta i måndags. suck.

Imorgon är det Sveriges nationaldag. Finns det någon som överhuvudtaget firar denna dag?

Kommentarer
Postat av: Artur

Haha :) Ni är för sköna! Saknar dig och L som faan!

2007-06-06 @ 08:50:46
URL: http://frappy.dk/
Postat av: Maria

Vi har alla samma problem, varje måndag börjar det nya livet som fortfarande aldrig lyckats börja. Kram

2007-06-06 @ 09:16:53
Postat av: soffan!

Artur: Saknar dig med!=)kram
Maria: Känns skönt att det inte bara är jag som har det problemet!=) Saknar dig! kram

2007-06-06 @ 10:41:30
URL: http://www.soffilajnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0