och så var vi där igen...

Efter ett 14-timmarspass på jp i fredags var jag ganska så mör när jag vaknade upp lördag morgon. Ville verkligen inte tillbaka när klockan började närma sig 19-snåret (men vad gör man inte för sin käre bror?) Tåget rullade in på en perrong som kändes smått spöklig. Verkade som stan fick nog i fredags och slukade alla festivalare och matstånd i ett andetag, lugnet efter stormen var påtagligt. Totalt dött på jobb, inte en jävel hade lust för att käka fish vilket jag fann ganska så underligt eftersom man borde karva efter något annat än flottig festivalmat en dag som denna? men jag tackar och bockar för jag fick sluta redan kl 21.

När kvällen kom krypandes gjorde folket detsamma och stan började bli sig lik igen. Efter ett antal om och men följde jag med jp-gänget till LT, riktigt trevligt var det och vinet flödade precis som det ska. Jag hade tänkt åka hem för en mysig kväll framför TV:n men har för vana (ovana?) att lätt falla för grupptryck. Följde med mina kära kollegor till Harrys (!) för ytterligare alkoholintag och dans. Stället överträffade faktiskt  mina förväntningar, jag vet inte om det var det goda sällskapet eller alkoholen som gjorde det eller om det kanske rent utav är ett schysst ställe? En sak som är säker är i alla fall att jag fick besök på min högra axel imorse igen. Han påminnde mig om gårdagen med ett flin och jag blev jävligt lack och frågade var fan han höll hus igår? kunde han liksom inte ringa i någon slags varningsklocka för att bespara oss båda tiden vi haft tillsammans idag?  Men skadeglädjen är ju tydligen den sanna glädjen. Vilket fall som helst så var tecknena många igår!


Signs som bekräftar teorin om att jag är full.

Pratar alldels för mycket skit

Kör någon konstig hoppdans eller dansar febrilt så det förmodligen ser ut som om att jag; A: är på ett aerobicpass, B: käkat E, eller C: hamnat jävligt fel och saknar mina neongula självlysande UV-byxor (hör kanske ihop lite med B)

Älskar alla runt omkring mig och "connektar" med alla (även med den okända tjejen i toakön!?)

Får någon skev uppfattning om min ekonomi och förklarar för personen bredvid mig (som jag just bjudit på en shot) att det egenligen inte är så dyrt att dricka i baren (!?)

Så what the fuck! nu vet du det till nästa gång, ok?


Kommentarer
Postat av: Tess

Du ar bara sa go! Inte alltid man riktigt forstar vad du pratar om, men det ar en del av det basta med dig:) Du ar dig sjalv och ingen annan!

2007-08-27 @ 22:29:00
Postat av: Anonym

Tess har ju så rätt, som vanligt :)
Jag tycker bäst om dig när du är full tror jag. Inte så illa nykter heller för den delen ;)
Ses om 10 dagar!

2007-08-28 @ 01:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0