dans dans dans

Oj oj oj så roligt det har varit idag! Började med linedance som kommer ifrån Amercia och är lite cowboy-aktigt. Hela stora gympasalen var full med folk från idrottsenheten. Första dansen satt som en smäck och jag ville börja dansa linedance på riktigt, men andra dansen var lite svårare och då ville jag genast sluta igen=) Det var så roligt och bra musik och riktigt tryck när vi var så många.

Andra dansen var magdans som kommer från Egypten. Det är en erotisk dans utförd av kvinnor till män. Nu deltog några killar också, men de har säkert nytta av erfarenheten de med=). Faktiskt har jag underskattat magdans lite det är inte så jobbigt konditionsmässigt, men väldigt fysiskt krävande. Fick göra rörelser jag aldrig gjort förr och använda muskler jag inte visste att jag hade.

Tredje och sista dansen var aerobic. Detta var däremot enormt konditionskrävande. Ledaren var verkligen JÄTTEBRA! Självklart läste hon också till lärare, så jag antar att det var därför!=) Men Gud så trött jag blev! Det var jätteskoj men så fort man började tänkta på annat så tappade man bort sig. Kommer inte ens ihåg vad hon spelade för musik?=)

Nu är jag helt slut. Tänkte kollapsa på soffan ett tag och invänta min kära sambo.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Artur

Vi fick dansa juldanser. Var det obligatoriskt idag? Jag hade också velat prova på linedance!

2007-04-12 @ 21:01:31
URL: http://frappy.dk/
Postat av: soffan!

Artur - ja, det var obligatoriskt. Det var en hel dag med dans för hela idrottsenheten. Superskoj! Tror du hade gillat linedance faktiskt, kan lära dig några steg=) kram

2007-04-12 @ 22:05:13
URL: http://www.soffilajnen.blogg.se
Postat av: Artur

Haha, gärna!

2007-04-15 @ 13:48:11
URL: http://frappy.dk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0